איה לחמי // ינואר 18, 2017

שנת 2017 כבר כאן ואיתה מנשבות רוחות חדשות. החלטנו לרגע לעצור את העבודה השוטפת, להתבונן מסביב ולרכז את הטרנדים החדשים ביותר שמסמלים עידן אחר בעולם העבודה. אז מזגו לעצמכם כוס שמפניה לרגל השנה החדשה, הכירו את השינויים הבאים עלינו לטובה ובדקו ביניכם ובין עצמכם, האם אתם מוכנים ל-2017?

טרנד מס' 1 – דור ה-Y מנהל אותנו, גם בעבודה

מזל טוב, ב- 2017 ילדי דור ה-Y כבר מחזיקים ביותר ממחצית העמדות הניהוליות. כלומר, הם אלו שמנהלים את הארגונים, מייצרים עסקים ומאיצים את השינויים בהם. יחד עם זאת, הסביבה הארגונית לא משתנה מהר מספיק על מנת להתאים את הסביבה הארגונית לצרכים שלהם. כך למשל עבודה בשעות גמישות עדיין לא מיושמת בהרבה מקומות עבודה, איזון בית עבודה לא תמיד קיים, וגם הטכנולוגיה והאוטומציה לעתים מפגרים מאחור.

המלצת 2017 שלנו: זה הזמן להשקיע בהכשרות ניהוליות התואמות את מאפייני האוכלוסייה ולשים דגש על התאמת סביבת העבודה לדור ששם את עצמו במרכז (לכתבה שמדברת בדיוק על זה לחצו כאן)

טרנד מס' 2 – דור ה- Z כבר כאן

כבר כמה שנים אנחנו שומעים עליהם, לומדים את המאפיינים שלהם ומבקרים אותם ו… הנה הם כאן – דור ה-Z הגיע! שנת 2017 היא השנה הראשונה בה דור ה-Z יסגור שנה מלאה בעולם העבודה. מה הם יביאו איתם? ידע טכנולוגי אדיר, צורך גדול בעצמאות ויכולת גבוהה לצרוך שינויים.

המלצת 2017 שלנו: התחילו ללמוד את המאפיינים של דור ה-Z וצרו את ההתאמות הרלוונטיות לקצב ולסביבת העבודה הארגונית שלכם.

הדור שהכניס את מקל הסלפי לחיינו נכנס לשוק העבודה. מי הוא ואיך מתכוננים אליו? בכתבה הבאה >> (תמונה: Freepik)

 

טרנד מס' 3 – הערכות שנתיות לעובדים out פידבקים מידיים in

העובדים של היום מחפשים לקבל את הפידבק שלהם בצורה מיידית בדיוק כמו שהם רגילים לקבל אותו ברשתות החברתיות. לעומת זאת בארגונים, אותם עובדים צריכים לחכות שנה שלמה על מנת ללמוד על ההתפתחות שלהם, על החוזקות ונקודות לשיפור. לכן הטרנד החם לשנה הקרובה הוא לייצר פידבק תדיר לאורך השנה.

General Electric למשל, היא אחת החברות הגדולות שאימצה את הטרנד וקוראת להערכות העובדים" הערכות התפתחות". כל עובד מקבל מטרות קצרות מועד שאליהן הוא צריך להגיע ועל המנהלים לבצע נקודות מפגש המכונות "Touch Points" בנוגע להתפתחות של העובד בדרך להשגת מטרותיו. כל התהליך מתועד ומתנהל לאורך השנה, כאשר עובדים יכולים לבקש פידבק בכל עת והדגש הוא על השיפור המתמיד ולא בהכרח על המצב הקיים.

המלצת 2017 שלנו: התחילו לתרגל פידבקים קבועים, קצרים ושגרתיים עם העובדים שלכם, על מטרה חשובה אחת אותה בחרתם יחד. או כמו שאומר הסופר והיועץ הארגוני, קן בלנשארד: "פידבק הוא ארוחת הבוקר של האלופים".

טרנד מס' 4 – לשתף לשתף לשתף

הסביבה השיווקית של ארגונים עסקה עד כה בשיווק ללקוחות. אולם 2017 דורשת ממעסיקים להתחיל לפעול בדרך שיווקית גם בקרב עובדים ומועמדים. איך עושים זאת? בעזרת שיתופיות. בעידן של היום אנחנו משתפים בחוויות שלנו על כל תחום בחיים וגם על חוויות התעסוקה שלנו לחברים שלנו, העובדים פוטנציאלים.

אתר Glassdoor.com, שנפוץ מאוד בארצות הברית, מספק פלטפורמה אינטרנטית למועמדים ועובדים, לשתף בחוויות הגיוס וחוויות העבודה הארגוניות שלהם וכך להפיץ את חוות דעתם על החברה. חברה עם חוות דעת לא טובה תאבד מועמדים טובים שלא ירצו להתמודד על משרה מוצעת מראש. חברת Virgin למשל הצליחה לעשות מזה הרבה כסף. אבל על זה נרחיב בכתבה הבאה.

המלצת 2017 שלנו: חישבו על ערכי החברה שלכם וכיצד הם יכולים לבוא לידי ביטוי באופן מיטבי בתהליך הגיוס, ואיך מצליחים לשווק אותם לעובדים.

טרנד מס' 5 – דרושים עובדים לא אנליטיים

דניאל פינק בספרו "בראש אחר" (הוצאת מטר), קובע כי אנחנו עוברים מעידן האינפורמציה, הדורשת יכולות לוגיות ולינארִיות לעבר עידן תפיסתי, שפירושו כלכלה וחברה המושתתות על המצאה, אמפתיה והיכולת לראות את התמונה הכוללת.

כלומר, העתיד שייך לבעלי המוח הימני: מעצבים, ממציאים, מורים ומספרי סיפורים, אנשים יצירתיים שיכולותיהם עושות את ההבדל בין מי שיפרצו קדימה ובין מי שלא יפרצו. אז מי שעדיין לא התאמן, התחילו לפתח את שרירי המוח הימני שלכם באמצעות משחק, המצאת רעיונות חדשים והתבטאות בצורות חדשות כגון ציור וכתיבה חופשית. מחקרים מראים שעובדים יצירתיים משפרים את האווירה במשרד ואת העמידה ביעדים עסקיים.

המלצת 2017 שלנו: התחילו לשחק באורח קבע גם בעבודה, עם העובדים שלכם.

זוכרים את התחביב ההוא מהגן? כדאי שתתחילו להתאמן – העידן התפיסתי כבר כאן. (תמונה: Pexels)

 

טרנד מס' 6 – העם דורש תקשורת מהירה

כמה פעמים הגעתם בבוקר למשרד, פתחתם את תיבת המיילים שלכם וחשכו עיניכם אחרי שגיליתם 50 מיילים חדשים ועוד 120 מיילים קודמים שלא נקראו. האימיילים שבעשור האחרון משמשים כשיטת העבודה הנוחה ביותר, מתחילים לאבד מקרנם בשל שימוש יתר.

במרבית הארגונים זוהי דרך התקשורת העיקרית בין ממשקים ובין עובדים למנהלים. אולם, ריבוי המיילים (מכותבים רבים עונים לאותו המייל, שרשראות תגובה, שאלות על שאלות) מביא למצב בו אנחנו מבזבזים זמן עבודה יקר על מענה וטיפול במיילים.

לכן יותר ויותר חברות ועובדים עוברים לעבוד בכלים שיתופיים לתקשורת פנים ארגונים. כלים כגון Slack נפוצים היום בחברות סטארטאפ ומשמשים כמעין חדרי צ'אט על פי נושאים או צוותים. כך, ניתן לעקוב אחר כל המידע הרלוונטי במקום אחד ולתקשר באופן מהיר וללא שימוש במיילים.

המלצת 2017 שלנו: אימייל – OUT, כלי שיתוף פנים ארגוניים – IN.

טרנד מס' 7 – שומרים על כושר (עבודה)

אחד החוליים של עבודה משרדית הוא ישיבה ממושכת וסטטית בישיבות או בעבודה מול המחשב. לעובדים של העידן החדש נמאס להתלונן על כאבי גב. את עולם העבודה שוטף טרנד עמדות העבודה המאפשרות עבודה בעמידה ובישיבה לסירוגין ושהתגלו לא רק כצעד בריאותי אלא גם כמגבירי פרודוקטיביות. אנשים שהמירו את שולחן העבודה הסטנדרטי עם כסא נוח לשולחן עמידה, מדווחים על תהליכים מהירים יותר ונמרצות רבה. חלקם אף מוסיפים לכך גם הליכון או אופניים. דמיינו לעצמכם עד כמה זה יגביר את הפרודוקטיביות שלכם.

המלצת 2017 שלנו: צרו עמדות מחשב ציבוריות המאפשרות עמידה ואם אפשר גם שטיח הליכון. כך עובדים יוכלו להתחיל להתנסות בעבודה ספורטיבית בריאה ופרודוקטיבית.

מחפשים השראה מקצועית בנרות?

אל תעבדו קשה, תנו לה להגיע אליכם ישירות למייל. הירשמו לניוזלטר שלנו:

הירשמו לניוזלטר שלנו: