יעל כהן // מרץ 16, 2020

לאורך כל השנה אנחנו עדים לארגונים רבים אשר נאלצים להיפרד מעובדים מצויינים בשל צמצומים, תהליכי מיזוג ורכישות או רק בגלל שכבר אין התאמה ארגונית או תפקידית. בתקופה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה, יותר ויותר ארגונים מוצאים את עצמם מקבלים החלטות קשות אך הכרחיות ונפרדים מעובדים טובים במטרה להשאיר את הראש מעל המים ולהצליח לשרוד את המשבר בארגון. במסגרת הליווי שלנו את תהליכי הפרישה ועזיבת הארגונים, אנחנו מלווים את העובדים ומסייעים להם למצוא את השלב התפקידי הבא בקריירה שלהם. אחד מהכלים החשובים שאנחנו מספקים בתהליך הוא בניית פרופיל לינקדאין אפקטיבי וסדנאות שימוש מיטבי בו. כדי שכולכם תהנו מהטוב הזה, יעל כהן, יועצת קריירה ומשאבי אנוש ומומחית לינקדאין באיה לחמי יועצים, ריכזה עבורכם את כל הטיפים של "מחפש עבודה לשימוש בלינקדאין" לכדי מדריך פרקטי.

 

 

Be Visible!

לינקדאין הינה רשת חברתית-עסקית-מקצועית, שמאפשרת למשתמשיה מכל העולם ליצור חיבורים עסקיים ומקצועיים. הדבר הראשון שרואים כשנכנסים לפרופיל האישי הוא תמונת הפרופיל. הסטטיסטיקה אומרת שהסיכוי שיצפו בפרופיל עם תמונה הוא פי 14 מאשר פרופיל בלי! לכן, מומלץ מאוד להוסיף תמונה באיכות גבוהה ולוודא שהיא ברורה, עדכנית ומקצועית. הקפידו על קשר עין עם המצלמה ולבוש התואם את תחום העיסוק שלכם. בנוסף, חיוך עוד לא הזיק לאף אחד –  אז אם זורם לכם, חייכו 🙂

רוצים לבלוט? שימוש נכון במילות מפתח הוא קריטי ליכולת של מגייסים לאתר אתכם ברשת. מומלץ לשלב מילות מפתח שרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם בכותרת, בסיכום ובפירוט הניסיון המקצועי. אם אתם לא בטוחים מהן מילות המפתח הנכונות, פשוט היכנסו לתיאורי משרות שמעניינות אתכם וגלו אילו מילים חוזרות על עצמן באופן עקבי. אותן מילים שתמצאו הן למעשה מילות המפתח בהן ישתמשו מגייסים כדי לחפש מועמדים בתחום המקצועי שלכם.

 

"רוצים לבלוט? שימוש נכון במילות מפתח הוא קריטי ליכולת של מגייסים לאתר אתכם ברשת"

 

בנוסף, בחרו בשם תפקיד (job title) מקובל. יתכן שה"טייטל" של התפקיד הנוכחי שלכם מתאים ספציפית לארגון בו אתם עובדים, אבל לא ברור מספיק כדי שמגייסים ישתמשו בו בעת חיפוש מועמדים בלינדקדאין. לכן, אל תהססו להשתמש ב"טייטל" שמתאר נאמנה את מה שאתם עושים בפועל ואת תחומי האחריות שלכם ויחד עם זאת מכיל מילות מפתח שיעזרו למגייסים למצוא אתכם.

Be a Brand!

נצלו את החלק של ה"About" למיתוג אישי – כתבו בגוף ראשון, הדגישו את כישוריכם האישיים והמקצועיים. היו ספציפיים לגבי הישגים והצלחות לאורך הדרך והעבירו מסרים ממוקדים וברורים, כך שמי שיקרא את הסיכום יוכל לקבל תמונה טובה לגבי מי שאתם מבחינה מקצועית ואישיותית, מהן המוטיבציות שלכם ומהו הערך המוסף אותו אתם מציעים.

 

"מהו הערך המוסף אותו אתם מציעים"

 

מעבר לכך – שמרו על פרופיל מעודכן. אל תחכו לרגע בו תרגישו שאתם חייבים שינוי תעסוקתי או חלילה לרגע בו תמצאו את עצמכם כחלק מהליך צמצומים בארגון. הקדימו תרופה למכה – עדכנו את התפקיד האחרון ושתפו בהישגים משמעותיים עוד בזמן שאתם עובדים. עולם העבודה היום חשוף לשינויים חיצוניים שנובעים מהתפתחויות טכנולוגיות מהירות, רכישות ומיזוגים, גלובליזציה ועוד. כיוון שכך, רצוי שתהיו מוכנים מבעוד מועד לשינויים שעשויים להשפיע עליכם. מעבר לכך, גם אם אתם כרגע עובדים במקום  שעונה על הציפיות שלכם – זה נהדר! אבל מה אכפת לכם להיות פתוחים ולשמוע על הזדמנויות מעניינות שאולי ישנן שם בחוץ?

Be Connected!

הרחיבו את רשת הקשרים שלכם – עקבו אחר ההצעות של LinkedIn לקשרים מומלצים והוסיפו את מי שעשוי להיות קשר רלוונטי עבורכם. הזמינו לקשר אנשים שאתם מכירים ממסגרות ותקופות שונות. אל תהססו לבקש עזרה בחיפוש העבודה אם אתם חושבים שקשרים אלה יכולים לעזור – לשם כך נועדה רשת הלינקדאין!

 

"הרחיבו את רשת הקשרים שלכם"

 

לינקדאין תציע לכם חברות שעשויות להיות בהן משרה שתואמת את החיפוש שביצעתם. מומלץ תמיד לחקור משרות ותפקידים בלינקדאין. הקדישו זמן ללמוד את תיאורי ודרישות התפקיד, זהו פערים אם ישנם וחישבו כיצד ניתן לצמצמם. עיינו ברשימת המשרות שלינקדאין מציעה כ"אנשים צפו גם". זה עשוי להוביל אתכם לכמה פוסטים מעניינים שאולי לא הייתם נחשפים אליהם בחיפוש המקורי.

Be Active & Proactive!

שמרו על נוכחות גלויה ב- LinkedIn. בקרו בדף הבית של לינקדאין לפחות פעם ביום ובדקו מה אחרים מפרסמים, תרמו לדיונים, העלו תוכן מקצועי מקורי איכותי, שתפו תוכן מקצועי אחר שרלוונטי לתחום העיסוק שלכם והגיבו (אפשר גם ב"לייק") לפוסטים של אחרים רלוונטיים . שתפו תמונות וסרטונים מעניינים הקשורים במקצוע שלכם והוסיפו הערות נבונות או את נקודת המבט שלכם לגבי הנושא. לדוגמא, העלאת תמונות מסמינרים / כנסים מקצועיים בהם לקחתם חלק בתוספת הערה חיובית יעידו עליכם שאתם "בעניינים".
ברשת ה- LinkedIn תוכלו למצוא כמויות אדירות של מידע ורקע זמין לגבי חברות וארגונים. אם יש תחום פעילות ספציפי שמעניין אתכם, תוכלו ללמוד על חברות שפועלות בעולמות תוכן אלה, לבדוק את רשימת המשרות הפתוחות, לפנות למגייס/ת באופן יזום ולהציע את מועמדותכם. פנייה יזומה מנומקת ועיניינית עשויה לפתוח דלתות ולהוביל להצעת עבודה.

Be professional!

הפרופיל האישי שלכם בלינקדאין צריך לשקף את המקצועיות שלכם ואת הערך שאתם יכולים להביא למעסיקים או ללקוחות פוטנציאלים. זה המקום שלכם לשדר מקצועיות נטו. וותרו על שיתופים ותמונות מהחיים האישיים, את אלה ניתן לשתף בפלטפורמות אחרות.

 

לסיכום: השקיעו בכתיבת פרופיל אישי מלא, כולל תמונה מקצועית טובה, כותרת וסיכום משכנעים.

זיכרו כי לינקדאין הוא מנוע חיפוש: הקפידו להשתמש במילות המפתח שיובילו לחשיפת הפרופיל שלכם לאנשים הנכונים, תהיו אקטיביים, עירניים ומעודכנים, ואתם בדרך הנכונה למציאת התפקיד המוצלח הבא!

 

שיהיה בהצלחה!

מחפשים השראה מקצועית בנרות?

אל תעבדו קשה, תנו לה להגיע אליכם ישירות למייל. הירשמו לניוזלטר שלנו:

הירשמו לניוזלטר שלנו: