איה לחמי // מאי 10, 2017

מידי שנה מגישים כ- 150,000 מועמדויות למשרות שונות בחברת Virgin Media, ומתוכם מתקבלים לעבודה כ- 3,500. בוירג'ין גילו שכ- 5% מהמועמדים שלא התקבלו לעבודה, הפסיקו להיות לקוחות החברה. שווי האובדן מוערך ב-6 מיליון דולר בשנה. רוצים לדעת מה הייתה הסיבה לעזיבתם? תהליך גיוס לא נכון.

מי שעוקב אחרי מייסד החברה ריצ'רד ברנסון, יודע שהוא לא הגיע לשם במקרה. ברנסון מתאפיין בחשיבה יצירתית ופועל בדרכים יוצאות דופן. הוא העריך שאם תהליך גיוס רע גורם ללקוחות לנטוש את החברה, אזי תהליך גיוס מעולה יכול לגרום למועמדים להצטרף כלקוחות החברה, ובמילים אחרות – להניב תוספת של 7 מיליון דולר בשנה.

אם נחזור לרגע לחברת Virgin, היא מתהדרת בנתון המרשים שזהו המקום השני האטרקטיבי ביותר להעסקה עבור עובדים באנגליה, ואם נרחיק עד לאוסטרליה, נגלה ששם מדווחים ש- 84% מהמועסקים במדינה היו עוזבים את מקום עבודתם הנוכחי על מנת לעבוד ב- Virgin Airlines. לתופעה הזו קוראים מיתוג מעסיק נכון.

 

"תענוג לעשות איתך עסקים", "עסקים??? אני רק מעריץ!" – מיתוג נכון יגרום למועמדים וללקוחות שלכם להיות השגרירים הכי טובים שלכם. (תמונה: Freepik)

 

נכון, לא לכולנו יש ארגונים שאליהם אפשר להצטרף כלקוחות, אבל מה שבטוח הוא שכולנו זקוקים לשגרירים טובים.
תהליך גיוס שינוהל נכון, יביא לרשימת מועמדים טובים ומתאימים לחברה, וייצר חווית מועמד מצוינת. גם המועמדים שלא יתקבלו לעבוד בחברה, יהפכו לשגרירים הכי טובים שיכולתם לחשוב עליהם.

לדוגמא, חברת HoneyBook מדווחת ששיטת הגיוס הטובה ביותר שלה היא דרך מועמדים ועובדים שמפרסמים את החברה וגורמים לאחרים לרצות לעבוד בה. אם נסתכל על רוב הארגונים, לאורך השנים יש יותר מועמדים הנפגשים עם החברה בתהליכי מועמדות לתפקיד מאשר עובדים בחברה בפועל, וההשקעה בהם – משתלמת.

אז איך מייצרים בפועל מיתוג מעסיק מעולה?

  1. 1. מתאימים את חוויית הגיוס לשינויים שנוצרו

חוויית המועמד בתהליך הגיוס עברה תהפוכות ושינויים – למועמדים ב-2017 יש ידע עצום על מעסיקים וארגונים ומתוך כך, יכולת הבחירה שלהם גדלה. אתר פופולרי כמו Glassdoor חושף את הדירוג האותנטי של העובדים על סביבת העבודה שלהם, ובכך משפיע על דעת מועמדים פוטנציאליים. כמובן שגם תדמית החברה והאופן בו היא מוצגת באינטרנט וברשתות החברתיות משפיעים על הבחירה המושכלת של המועמדים.

הבינו, מיתוג המעסיק שלכם כבר קיים, אבל הוא בעיקר מנוהל על ידי הגולשים ברשת. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקחת את המושכות בחזרה לידיכם: תוכלו למשל לייצר דפי נחיתה ייעודיים לעובדים עתידיים, או שתוכלו לשכלל את פרופיל ה- glassdoor שלכם. מעבר לכך, נסו להיות רלוונטיים לעובדים שלכם באמצעות יצירת תוכן מעניין כמו כתבות או סרטונים, שיגרמו לכם להיות מוכרים עבור קהילת העובדים הרלוונטיים לכם.

  1. 2. Permitted recruitment

סת' גודין הוא סופר ואיש שיווק מעולה, אשר טבע את המושג Permitted Marketing – 'שיווק מאושר'. הכוונה היא לגרום לקהל היעד שלנו לרצות לשמוע אותנו ולקבל מאיתנו מסרים. ובהקשר של עולם הגיוס – לגרום לקהל העובדים הפוטנציאליים, בהם אנו מעוניינים, להכיר אותנו ולרצות להיות חלק מהקהילה העסקית – ארגונית שלנו.

אז איך עושים את זה? צרו עניין במותג שלכם, לא רק בפני הלקוחות אלא גם בפני העובדים. עודדו אותם להכיר אתכם ולשמור אתכם על קשר. כך, כאשר תתפנה לכם משרה רלוונטית, תוכלו לאייש אותה במי שמכיר אתכם ואת המוצר שלכם. החברה שעושה את זה בצורה נפלאה היא Outbrain, שאחראית על הפקת IL Tech Talks – כנסים טכנולוגיים לאנשי טכנולוגיה. דמיינו לעצמכם מה קורה כאשר הם מתוודעים למרצה מרתק ומלא בידע?

 

נתינה קטנה של ערך מוסף, לפעמים זה כל מה שמחפשים. (תמונה: Unsplash)

 

דוגמא מעולה נוספת מגיעה אלינו הישר, איך לא, מחברת Virgin Media, שאחראית על כלי יצירתי ומקסים למשיכת מועמדים צעירים – בחברה יצרו דף מיוחד בו המועמדים יכולים להזין את קורות החיים שלהם והחברה משפרת אותם. המיזם המקסים הזה נקרא Cut The Quack (על בסיס cut the crap – כי בכתיבת קורות חיים אין היום מקום לבולשיט).

  1. 3. האמיל"י של העובדים

עובדים שואלים את השאלה האלמותית: "אני, מה יוצא לי מכך שאעבוד בחברה?".
חברת Gartner Innovation Center הישראלית החליטה להיענות לאתגר, ופיתחה דף ייעודי וייחודי לעובדים הפוטנציאליים. בדף עצמו ניתנות התשובות בדרך קלילה וישירה: תמונות מחיי העבודה לפי שעות היום (רמז – לא עובדים יותר מידי) וההטבות לעובדים מוצעות בגלוי. את הדף ניתן לראות כאן.

  1. 4. נגישות!

היום הכול נגיש. אין טעם להיאבק בזה, להיפך, שתפו עם זה פעולה. הנגישו את כל המידע הנדרש למועמדים: רשימת המשרות הפתוחות ותיאורן המדויק, הטבות, חזון, ערכים, תפישות עבודה, סביבת עבודה, תמונות מחיי הצוות, הטבות, כתובת הכשרות ופיתוח עובדים ועוד ועוד.

ולסיום, הרצאתו של Graeme Johnson, ממנה ניתן ללמוד עוד על תהליך יצירת חוויית מועמד מעולה ב- Virgin Media. בהצלחה!

מרגישים שאתם מוכנים לעלות את הארגון שלכם שלב? צרו איתנו קשר ואנחנו כבר נדע איך לעזור.

קרדיט לתמונת הכותרת

מחפשים השראה מקצועית בנרות?

אל תעבדו קשה, תנו לה להגיע אליכם ישירות למייל. הירשמו לניוזלטר שלנו:

הירשמו לניוזלטר שלנו: