הבלוג

ניהול גלובלי: פערי תקשורת בין תרבויות

מעשה שהיה כך היה: סמנכ"ל מכירות ישראלית נכנסה לעבוד בחברה גלובלית. במסגרת זו היא שוחחה לראשונה בטלפון עם איש מכירות אמריקאי שאמור לעבוד תחתיה. בשיחת ההיכרות היא שאלה אותו על שאיפותיו ומה הן ציפיותיו בשנה הקרובה. בתגובה אמר לה העובד כי הוא רוצה לעבוד על גיבוש האסטרטגיה העסקית של החברה כולה. מופתעים? גם היא! בראשה […]

להמשך קריאה »

לסמוך בעיניים עצומות? כבר לא קלישאה: יום בחיי מנהלות גלובאליות

את חן שחם (42) VP operation ב- NAYA טכנולוגיות, ראיינו לפני קצת יותר משנה, ממש תוך כדי רילוקיישן ל- Silicon Valley (לכתבה).  היום, היא מדברת איתנו ממשרדה בקליפורניה ונשמעת נינוחה במיוחד אחרי שנה מאתגרת של הסתגלות לתפקיד חדש וחיים אחרים לחלוטין. את השיחה איתה אני עושה רגע לפני שהיא עולה על טיסה בדרך לעוד פגישה […]

להמשך קריאה »

השד לא כזה נורא – איך בונים תכנית עבודה מוצלחת לצד תקציב שנתי שיאפשר את מימושה

ירים יד מי שאוהב להכין תכנית עבודה ותקציב. אני עושה את זה כבר שנים, ועדיין, בכל שנה זה אתגר גדול. הסיבה לכך היא שאני תמיד רוצה יותר ממה שעשיתי בשנה שעברה: יותר טוב, יותר חדשני, יותר… וזה מכניס אותי קצת ללחץ. מה שעוזר לי בד"כ לשחרר את הלחץ זה לקחת משימה ולפרק אותה לתתי משימות […]

להמשך קריאה »

על מחוברות ארגונית, Quitting Economy ומה שביניהם – 5 שלבים לשימור עובדים נחשקים

נתוני התעסוקה של העשור האחרון מדאיגים! מסטטיסטיקות שונות העוסקות בוותק עובדים בחברות, עולה שלמרות המשכורות, היציבות והתנאים, עובדים נחשקים לא נשארים לאורך זמן בחברה. אם נתבונן בנתונים מעולם ההייטק נגלה נתונים מאוד מדאיגים אחד מהמדאיגים ביותר מצביע על ממוצע וותק של פחות משנתיים: פייסבוק 2.02 שנים גוגל 1.90 אפל 1.85 אמזון 1.84 מייקרוסופט 1.81 הנתונים […]

להמשך קריאה »

אג'ייל למשאבי אנוש

פעם, בימים הטובים ההם, הכל היה פשוט. כל מחלקה בארגון התוכנה ידעה וביצעה את עבודתה בזמן שהוגדר לה. במחלקת המוצר כתבו אפיונים ותכניות, מסמכי roadmap ומפרטים טכניים. מסמכי האפיון היו מדויקים עד מאוד, ולפעמים השתרעו על פני מאות עמודים. משסיימו היו חותמים אותם ומעבירים באימייל או טקס Hand-off חגיגי למחלקת הפיתוח. במחלקת הפיתוח היו עובדים […]

להמשך קריאה »

עשרת הדברות לבניית תכניות פיתוח מנהלים מוצלחות

כמעט כל ארגון שמכבד את עצמו מקיים קורסים לפיתוח מנהלים, אבל לרוב, התוצאה אינה משביעת רצון. המנהלים אמנם יוצאים עם חוויות טובות, הם נהנו, למדו משהו חדש ואפילו הרגישו שהשקיעו בהם קצת, אבל שביעות הרצון הארגונית, נמוכה. מה הסיבה לכך? לדעתי הסיבה היא העדר מטרה ברורה להכשרה. האם יצא לכם לחשוב מדוע ארגונים בוחרים להשקיע […]

להמשך קריאה »

מיומנויות הייעוץ שיהפכו אתכם ממפקדים למנהיגים

דייויד מרקט פיקד במשך שנים רבות על צוללת אטום בצי האמריקני. הכשרתו לקראת היותו מפקד כללה 12 חודשים של למידה מעמיקה על מבנה הצוללת עליה הוא עתיד לפקד. הוא יועד להיות האדם בעל הידע הכי מקיף בכל מה שקשור לצוללת, בבחינת: Know all – Tell all leadership אך כשבועיים לפני תחילת השירות, הוא הועבר לפקד […]

להמשך קריאה »

בבקשה, אל תעזוב! 🙏

בונוס שימור – האם כדאי לי? חברות רבות אימצו את בונוס השימור כאמצעי להשאיר בארגון עובדים טובים שחשקה נפשם לעזוב. יש המעניקים את בונוס השימור מתוך חשש שעובד בעל מיומנות או ידע הנחוצים לארגון, לא ייטול חלילה את עצמו ואת כישרונותיו ויערוק למתחרים. לפעמים השימוש בבונוס זה הוא תחליף להעלאת שכר, ובכך מנסה הארגון למנוע […]

להמשך קריאה »

Feedforward: שימור עובדים עם חזון

הערכת עובדים הוא כלי חשוב ובעל ערך שמטרתו שיפור מתמיד של ביצועי העובדים. בדרך להשגת מטרות המחלקה והארגון, הערכת עובדים הינה כלי עבודה שוטף לעיצוב, חיזוק ושיפור יכולות העובד והמוטיבציה. לשם כך, יש צורך בתהליך מקצועי שיספק משוב בעל ערך לארגון. השנים האחרונות הראו מספר שינויים דרמטיים בעיצוב מחדש של מקום העבודה כפי שאנו מכירים […]

להמשך קריאה »

זהירות! משוב בדרך

מתי בפעם האחרונה קיבלתם משוב? מתי בפעם האחרונה מישהו אמר לכם מה הוא חושב עליכם? כיצד הוא מעריך אתכם? סביר להניח שזה קרה בשעות האחרונות, אולי אתמול, ואפילו כמה פעמים בשבוע שעבר. משוב, בין אם אנחנו שמים לב לכך ובין אם לא, אנחנו מקבלים כל הזמן – מעמיתים שלנו לעבודה, מהשכנה, מהמנהל שלנו, מבני הזוג […]

להמשך קריאה »
1
×
רוצה לסמס לנו? אנחנו פה לעזור
שינוי גודל גופנים