איה לחמי // מרץ 9, 2013

כמי שמלווה מוקדי מכירות ושירות רבים אני עסוקה במרבית הזמן למצוא משחקים ותחרויות שונות להפיח רוח ואנרגיה בעובדים. ידוע שעבודת המכירות אינה פשוטה, שוחקת ודורשת הרבה מאמץ. על מנת לשמר את המוטיבציה שלהם ולהגביר מכירות, משתמשים בטכניקות הנעת עובדים של משחקים ותחרויות. למה? משחקים מגבירים את האדרנלין ואת השמחה, מחברים לתחושת מסוגלות ושחרור ויוצרים הנאה וכייף.

הנעת עובדים

הנעת עובדים – אז למה אנחנו לא משחקים בעבודה?

הרי יש משימות רבות שאנחנו שונאים לעשות ודוחים לרגע האחרון. בין המשימות האלה נמנים: סיים כתיבת דו"ח, טיפול בניירת של לקוח או כל עבודה אחרת שקשה לנו.
למה? כי אלו נראות לנו משימות מדויקות וחשובות שמידת הדיוק בהם חשובה ושמשחק יסיח את הדעת ויעשה יותר נזק מתועלת. הנחה זו מוטעית מיסודה.
העובדה שאנחנו דוחים את המשימות הללו ועושים אותן ללא חשק או ברגע האחרון, היא זו שפוגעת באיכות המשימה. שילוב של משחק בביצוע המשימה מייצר אדרנלין והנאה, חדשנות ויצירתיות ומחיש את הרצון לגשת אל המשימה. תארו לעצמכם שבמקום שתצטרכו להאיץ בעובדים שלכם לסיים את הדוחות החודשיים, תעשו מזה תחרות מדליקה.

דרכים להנעת עובדים ואנשים:

דמיינו לעצמכם שבתחרות הזו יהיו יעדים ופרסים והעובד שיצליח להיות הכי מהיר או הכי מדויק ולגרום ליותר לקוחות להגיד לו תודה בסוף החודש – ינצח. זה לא יהיה יותר מלהיב? זה לא ייתן יותר דרייב להיות הכי טובים שאפשר? זה לא ייפתח חשיבה מקורית? בוודאי שכן וגם יהיה יותר כייף. לכולם.
הנה שני סרטונים מקסימים בהם אפשר לראות כיצד משחק חברתי יכול להניע אנשים לעשות דברים מועילים שאולי לא היו עושים בלעדיו:

סרטון המדרגות

סרטון המיחזור

בקיצור, אני ממליצה בחום. בואו נשחק גם בעבודה. לטיפים ולרעיונות משחקיים, אנחנו כאן.

מחפשים השראה מקצועית בנרות?

אל תעבדו קשה, תנו לה להגיע אליכם ישירות למייל. הירשמו לניוזלטר שלנו:

הירשמו לניוזלטר שלנו: