דפנה רן // דצמבר 20, 2019

אחד הסממנים המובהקים של סטארט אפים הוא הקצב, הריצה המטורפת לעיתים כאוטית אל עבר ההצלחה, האקזיט, ההנפקה.
ובמהלך הריצה, כל אחד בשלב אחר מבין את המורכבות האמיתית. אמנם יש אתגרים משפטיים, אמנם יש אתגרים פיננסיים ובוודאי שיש אתגרים טכנולוגיים, אך האתגר המורכב ביותר הוא האתגר האנושי, הבין אישי, יש שיאמרו בפשטות – התקשורת.

תקשורת היא המפתח המרכזי אשר יאפשר לפאונדרים ולמנהלים המצטרפים To Scale up וההמלצה היא בפירוש לנהל אותה ולוודא שהיא מיטבית. אתם שואלים את עצמכם איך? התשובה בהמשך.

5 דרכים לדעת שהסטארט אפ שלכם עשה כברת דרך וזקוק למשאבי אנוש:

  1. צרות בפסגה

קראתם את פס"ד סייברה ואתם מוצאים את עצמכם חושבים איך להימנע מלהגיע לשם.
גם אם בחרתם בקפידה את הפאונדרים שלצידכם, טבעי שיהיו מחלוקות ואי הסכמות. ההצלחה היא לדעת לנהל את זה ותוך כדי לשמור על החברות ועל המטרה המשותפת.

 

 

  1. מזל טוב על הטייטל החדש!
    VP Recruiter

אתם מוצאים את עצמכם עסוקים עד מעל הראש בגיוסים, לא גיוס כספים אלא גיוס טאלנטים. אתם בקשר עם חברות השמה, מתמחים בלינקדאין, ומצטרפים לקבוצות וואטסאפ איזוטריות של כל יוצאי היחידות הצבאיות הנכונות. אתם מחזרים בשעות היום ובשעות הלילה אחרי חבר'ה צעירים בדיוק כמוכם, מספרים ומשרטטים למה כדאי להם להצטרף אליכם ולא אל המתחרים ואתם משוכנעים לגמרי שאתם ורק אתם יכולים לעשות את זה.
החדשות הטובות הן שאתם טועים…עובדה. בסטארט אפים רבים ומצויינים אנשי משאבי אנוש עושים זאת לגמרי בעצמם ובהצלחה רבה.

  1. מקצוען = ראש צוות? 

מיניתם את האדם הכי מקצועי שלכם לראש צוות ראשון בחברה ויומיים אחרי שעשיתם את זה הבנתם שעכשיו חוץ מלעשות את העבודה הוא צריך להעביר Daily stand up's, לחלק משימות, להתחייב ללוחות זמנים ובאופן כללי גם להקשיב לעובדים ולייצר מוטיבציה.

אתם חושבים לעצמכם איך לגרום לזה לקרות, האם הוא האדם הנכון ואיך לסייע לו. ניהול זה מקצוע, אפשר ללוות אותו, להדריך אותו, לצייד אותו ב- Do’s&Don’ts ולגרום לו להפוך להיות מנהל שיספק לכם הרבה שקט ונחת.

  1. העובד האובד

לא עצמתם עין הלילה עקב פרידה שוברת לב – העובד הראשון שעוזב זו חוויה מורכבת, יש שיאמרו "סכין בבטן". התחושה הזו שמישהו הביע חוסר אמון בכם או במה שאתם עובדים עליו מסביב לשעון היא לא פשוטה. אתם מנסים לחשוב האם ניתן היה למנוע את העזיבה שלו והחשש הגובר הוא כיצד זה ישפיע על יתר העובדים מחר בבוקר. האם יש מי שיפגוש את העובדים, חוץ מכם, יאמר שלום, יחוש את השטח ויחשוב מה נכון בנקודת הזמן הזו?

 

5. השקט שלפני הסערה

העובדים שלכם מאותתים לכם שהם צריכים תשומת לב ולכם פשוט אין זמן –
מגיע הרגע הזה בו אתם עמוק בתוך העומס, העובדים שלכם עושים את העבודה שלהם, אתם חושבים שהכל ממש עובד בסדר גמור אבל אז מתחילות שיחות המסדרון, על השעות המרובות, על מה מקבל החבר שלהם שעובד בסטארט אפ אחר ועל כך שאין חלב אורז במקרר. יש צורך להוריד את כל זה מהראש שלכם ועדיין, אתם מוכרחים לתת מענה לצרכים שלהם כדי שיוכלו להתרכז בעבודה ולעמוד בדד ליין.

ובכן, מסתבר שהגיע הרגע להוסיף יד מכוונת אשר תסייע לנווט את הסטארט אפ לכיוון הנכון, והנה מה שחשוב שתדעו רגע לפני:
משאבי אנוש חייבת להיות פונקציה מקצועית המביאה איתה מתודולוגיות עבודה ומסוגלת לבנות תהליכים ולהוציא אותם לפועל.
האדם הנכון במקום הנכון יוכל לשפר את התקשורת הפנים ארגונית, לייצר דיונים אפקטיביים ומכבדים, להבין את צרכי העובדים ולתרגם אותם למעשים באופן יעיל וחכם.

בחרו באדם שמייצר בכם אמון מהרגע הראשון – אין מקום לפשרות כשזה מגיע למשאבי אנוש, ואם תבחרו נכון זו תהיה אחת מההשקעות המשתלמות שתעשו עבור עצמכם ועבור הסטארט אפ שלכם.

אני יודעת שאתם קוראים את זה וחושבים שכל זה נכון אבל סטארט אפ קטן וצומח וזה לא הזמן להעמיס על ה-Pay roll שכר מלא. ואני לגמרי מסכימה, בשביל זה פיתחנו את Upn'UP – שירות ייחודי לסטארטאפים שמספק לכם אשת HR מקצועית, מנוסה ואיכותית, שנמצאת כדי לסייע בדיוק במינון הנדרש. כך, התמורה על השירות תתאים בדיוק לצרכים של הארגון ותאפשר צמיחה משותפת (-:

בהצלחה!

מחפשים השראה מקצועית בנרות?

אל תעבדו קשה, תנו לה להגיע אליכם ישירות למייל. הירשמו לניוזלטר שלנו:

הירשמו לניוזלטר שלנו: